W sieci dostępnych jest wiele, darmowych programów treningowych. Każdy człowiek ma jednak inny organizm, przez co na świecie nie istnieje jeden, uniwersalny zestaw ćwiczeń odpowiedni dla każdego. Postaram się przekazać Wam wiedzę o tym, w jaki sposób układać swoje treningi, aby efekty widoczne były jak najszybciej, a przede wszystkim proces odchudzania odbywał się z troską o zdrowie organizmu i nieprzeciążanie go.

Na początek: kondycja

Jeśli jesteś całkowitym amatorem w kwestii ćwiczeń, najpierw zadbaj o jakąkolwiek, codzienną aktywność fizyczną. Jestem przekonana, że treningi które znajdziesz w sieci będą dla Ciebie za ciężkie i prawdopodobnie od razu nie będziesz w stanie ich dokończyć. Dlatego warto, abyś na początku starała się wtrącać do swojej codzienności mniejsze aktywności. Możesz wybrać się  na dłuższy spacer, który pokonasz szybszym niż zwykle tempem, także rower i basen będą dobrym pomysłem. Przyzwyczaisz swój organizm do wysiłku i przypomnisz mięśniom, do czego służą.

Interwały to Twój przyjaciel

Wypracowałeś sobie kondycje i jesteś gotowy do treningów oferowanych w sieci? Jeśli zależy Ci na odchudzaniu najlepiej sprawdzą się treningi interwałowe. Z pozoru mogą wydawać się ciężkie, jednak wszystko leży w trenerze, który proponuje ćwiczenia. Polegają one na wykonywaniu serii ćwiczeń mniej i bardziej intensywnych naprzemiennie. Angażują większość mięśni w Twoim organizmie i spalają duże pokłady kalorii! Efekt tych ćwiczeń zauważalny jest więc na całym ciele, a nie pojedynczych jego częściach.